Дата: 24 Фев 2017
Все по-широко изполваното светодиодно LED осветление на витрини и щандове за хранителни продукти е изключително подходящо при представяне както на свежи и замразени хранителни стоки, така и на различни печива, хляб, деликатеси и напитки.
То както изтъкнахме в предишните ни статии има множество предимства най-важните, от които ще споменем отново:
Намаляване на потреблението на енергия.
Високата енергийна ефективност и по-доброто действие при ниски температури позволява на светодиодното осветление да изразходва до 60% по-малко ток в сравнение с флуоресцентното осветление. Освен това светодиодното осветление отделя по-малко топлина, което означава, че хладилния компресор не трябва да работи толкова много за премахване на топлината.
Подобрена видимост на продуктите.
LED осветителните тела могат ефективно да насочват и разсейват светлината, където е необходимо. При тях има възможност за равномерно осветяване на рафтовете.
Намаляване на разходите по подръжка.
Дългата гаранцията и продължителният живот на продукта значително намаляват разходите свързани с подръжката на осветителните тела.
Грижа за околната среда.
Освен, че спестява енергия и има дълъг живот светодиодното осветление не съдържа живак. Също така чрез намаляване на консумацията на енергия се намаляват и емисиите вредни газове, свързани с производставото на електроенергия.
При осветяването на повечето от хранителните продукти се използва топлата бяла светлина. Топло бял (warm white) е термин, определящ бял цвят с температура от 2700 до 3000К (келвина). Температурата на цвета е един от най-важните фактори, определящи светодиодното бяло осветление. Топло бялото се асоциира със светлината на огъня или на запалената свещ. Въпреки, че „топло бяло“ звучи като цвят с висока цветна температура в скалата на Келвин то е с една от най-ниските температури. За сравнение студено бялото е 4000К.
Щандовете за прясно незамразено месо са един от най-важните елементи за добре функциониращия магазин или супермаркет. Добрият външен вид на месото привлича купувачите и осигурява големи продажби. За тази цел то трябва да изглежда естествено свежо и апетитно. Различните видове лампи се различават с влиянието си върху месото. Традиционните технологии като флуоресцентните използват инфра-червено, което причинява бърза промяна в цвета на месото, водещо до неапетитен външен вид на продукта. От ярко сини до розови замразените меса и рибни продукти обхващат целия цветови спектър. Средните бели цветови LED температури се използват за осветяване им защото успяват да създадат свежо усещане и увеличават яркостта на цветовете. При светодиодното осветяване на витрини и щандове с месо се използват или червени, или бели LED лампи и светодиодна лента. При представянето на пресни месни продукти голямо значение има осветителните тела да не излъчват прекалено много топлина, тъй като тя може да има пагубно влияние върху срока на годност, качеството и външния вид на предлаганите месни продукти.
Замразените храни и витрините с такива продукти по супермаркетите обикновено са осветени от флуоресцентни източници на светлина. Въпреки, че са сравнителнo ефективни и надеждни те работят най-добре при температури от 15-25ºС. Ефективността на луминесцентната светлина може да падне до 60% при ниски (минусови) температури, докато
светодиодното осветление работи даже по-добре при по-ниска температура. Използването на LED осветление при представянето на замразени продукти не само, че само по себе си осигурява спестяване на енергия, но то също така може да се комбинира и с димер за допълнителна икономия на ток. Неефективните флуоресцентни лампи увеличават проблема с произвеждането на топлинна енергия. Изследвания са показали, че светодиодното осветление в стъклени хладилни витрини може да намали консумацията на електричество до 60%.
Силната топла бяла светлина е основната, която придава на хляба и сладкишите вид на току-що изпечени. Монтирането на дискретни светодиоди позволява те да хвърлят богата светлина през цялата отворена витрина за тестени изделия. Когато продуктите са в целофанова опаковка, може да се използва разсейващо покритие за да намалят отраженията и отблясъците. За допълнително визуално въздействие на откритите щандове за тестени изделия се монтират подвижни светодиодни спотове, задвижвани от нова технология, която дава изключителна яркост и цветово разнообразие /многостранност/. Малко по-хладната бяла LED светлина е препоръчителна за витрини на сладкарници с различни видове торти.
При млечните продукти е разпространена употребата на неутрална бяла светлина. Тя балансира между искрящия цвят и естествения природен вид на продуктите.
Представянето на охладени спиртни напитки би могло да бъде много атрактивно, благодарение на техните разнообразни форми и интересни етикети. Подходящи при тях са средните бели цветове, които подчертават виталните цветове на течностите.
Освен с различни варианти на бялата светлина за по-атрактивно представяне на храните може да се използват и цветни светодиодни източници. Най-разпространена е употребата на червена и зелена светлина като приложението им е главно при щандовете с плодове и зеленчуци, прясно месо и други продукти с ясно изразен собствен цвят. Основното, което тези цветни светлини правят е да подчертават цвета на продукта. Например един домат с подходяща червена светлина, би изглеждал значително по-апетитно, а пък свежите марули със зелена светлина – като току-що откъснати. При този вид продукти също се използват топло белите светодиодни светлини.
Остави мнение/коментар