Дата: 07 Яну 2019
Като нишово производство с голяма печалба, автомобилното осветление е в центъра на вниманието на много производители на LED осветление.
От първата половина на 2018 г. продажбите на автомобили бавно нарастват, тъй като световната икономика е относително стабилна. Въпреки това, допълнителните такси, наложени от правителството на Тръмп през юли, създаде несигурност на световния пазар и засегна глобално продажбите на автомобили.
През 2018 г. Китай все още е страната, в която автомобилният пазар се развива най-бързо. През първата половина на годината темпът на растеж на китайските продажби на автомобили е 4%, но ръстът е намалял през второто полугодие. Китайският пазар ще продължи да бъде движещата сила на световните продажби на автомобили, тъй като голяма част от китайски потребители имат силно желание и възможност да купуват луксозни автомобили и популярността на превозните средства с алтернативни горива нараства в Китай.
Други развиващи се пазари са Индия и Бразилия, чиито ръст на продажбите на автомобили през 2018 година е над 10%. Продажбите на автомобили в Индия надминават Германия, което прави страната четвъртия по големина автомобилен пазар в света.
Европейският пазар е стабилен през изминалата година и продажбите на превозни средства са достигнали пика в сравнение с последните десет години.
Пазарът на LED осветление за автомобили в Китай продължава да расте
Въпреки, че пазарната несигурност предизвикана от търговската война между две от най-мощните световни икономики засегна световните продажби на автомобили, търсенето на превозни средства на китайския пазар ще продължи да се разширява, а пазарът на светодиоди за автомобилния пазар в китайще бъде на стойност над 1 млрд. долара през 2019 г.
С намаляващата цена на LED фаровете, пазарната стойност на светодиодите с висока мощност може да постигне темп на растеж от 35% на годишна база. Растежът на средния клас диоди за автомобили се очаква да бъде около 20% с увеличаващото се използване на осветление върху страничните огледала и дневните светлини. Пазарната дял на предните фарове е най-висока с дял от 43% през 2018 г. до 49% през 2019 г.
Степента на използване на LED светлина за задните светлини е най-висока, около 70 или дори 80%. Междувременно много производители на автомобили смятат, че използването на светодиоди за дневни светлини е еквивалентно на модернизирането на автомобила.
Основни тенденции при автомобилното LED осветление
Светодиодите се използват за осветление на различни места в автомобилите - вътрешно и външно осветление, табла и огледала за обратно виждане.
Фаровете като най-важната част от автомобилното осветление се движат към интелигентни приложения чрез комбиниране на светодиоди и сензорни технологии. Следвайки тенденциите, автомобилните LED производители въведоха матрични LED фарове, при които светодиодите са поставени в масиви и всеки светодиод може да се контролира индивидуално. По този начин източникът на светлина може да се регулира, за да отговаря на различни ситуации на шофиране, за да се подобри безопасността. Прожекцията е друга модерна функция на LED фаровете за предупреждения и проектиране на друга информация на пътя.
За задните светлини се използват индивидуално контролирани светодиоди за предоставяне на информация за предупреждение или комуникация с други участници в движението. Volkswagen Group вече представи системи за осветление на автомобили с тези интерактивни и комуникационни функции.
В огледалата за обратно виждане са интегрирани дисплейни панели с аситенти при шофиране и навигационни функции. През 2016 г. бяха въведени панорамни огледала за обратно виждане. С инсталираните четири до седем автомобилни камери, може да се покаже положението на задната страна на автомобила. Панорамните огледала за обратно виждане ще стават още по-популярни, тъй като технологията на автомобилните камери и сензори стават по-зрели и цената на тези компоненти намалява.
Osram, Nichia и Lumileds са трите най-големи доставчици на автомобилни LED светлини на световния пазар. Тези водещи доставчици пренасочиха вниманието си към автомобилните и други нишови приложения на осветлението, тъй като се оказват по-печеливши. Дяловете на приходите от автомобилното осветление за водещите производители на LED ще продължават да нарастват.
Остави мнение/коментар